Sunday, December 10, 2017

Home Facial Ala-ala Salon

Korang pernah buat pengewapan muka ni? Seriyusss best! Buang segala kotoran/ bakteria yang terperangkap dimuka dengan cara mudah ala-ala di spa. Setiap hari kita terdedah dengan pecemaran, udara, bakteria, radikal bebas yang menjadi faktor masalah kulit muka. Jadi inilah salah satu PETUA yang boleh keluarkan segala yang terperangkap dalam kulit. Yang penting jimat, mudah dan berkesan!
.
.
PENGEWAPAN MUKA :
1️⃣ Panaskan air, tuang air panas tadi ke dalam mangkuk atau apa-apa bekas yang bersesuaian.
.
2️⃣ Hadapkan muka atas bekas tu dan tutup kepala dengan towel/kain (seperti dalam gambar) .
❗️ jarakkan sedikit bekas tu, jangan terlalu dekat dengan muka. .
.
3️⃣ Anggaran masa ialah 10-15 minit sahaja. .
❗️ jangan buat terlalu lama jika kulit ada masalah jerawat atau masalah yang lain. Wap muka terlalu lama boleh menyebabkan muka bengkak dan boleh memburukkan lagi jerawat yg ada.
.
4️⃣ Bilas semula dengan air sejuk untuk tutup semula pori muka. .
.
.
✅ Yang ada masalah kulit berminyak hingga jerawat tak henti-henti naik boleh cuba cara ni. Kulit berminyak sangat sinonim dengan jerawat. Kilang minyak yang terlalu aktif sehingga kulit muka mengeluarkan minyak dengan banyak dan menyebabkan jerawat tumbuh. Hasil dia fresh dan memuaskan. Buat 2 kali seminggu dah cukup.
.
.
✅ Kelebihan wap muka ni, kita dapat keluarkan kotoran-kotoran yang ada pada wajah. Masa kita wap muka, pori-pori akan terbuka. Inilah masanya untuk kita buang segala kotoran yang kita tak nampak pada wajah. .
.
.
Lepas buat pengewapan ni, sapu Oil Free Hydrating Gel Marykay dimuka macam biasa jangan dilupa. Bangun pagi bukan jerawat je lari tak cukup kaki, kulit pun makin flawless. .
.
.
Share kawan-kawan korang untuk buat sama-sama tips best dan berkesan ni. Seriyus ramai suka buat!

1 comment:

  1. Gold T-Shirt - Titanium Earrings
    Gold apple watch 6 titanium T-Shirt titanium uses - Titanium Earrings. Gold T-Shirt. $1,000.00. 3 out titanium linear compensator of 5 stars. A titanium mens wedding band very cool outfit designed by. Gold T-Shirt. $1,000.00. 3 out of 5 stars. A how to get titanium white octane very cool outfit designed by. Gold T-Shirt.

    ReplyDelete